متغیر در پایتون

متغیر در پایتون

در پایتون، متغیرها به محلی برای ذخیره داده‌ها در حافظه اشاره دارند. هر متغیر یک نام است که به مقداری که در حافظه ذخیره شده، مرتبط می‌شود. این ارتباط به ما اجازه می‌دهد تا به داده‌های مختلف دسترسی داشته باشیم، آنها را تغییر دهیم یا از آنها استفاده کنیم.

تعریف متغیر در پایتون
برای تعریف یک متغیر، کافی است که نام متغیر را نوشته و سپس با استفاده از علامت = مقداری به آن اختصاص دهید:

x = 5      # عدد صحیح
name = "Ali"  # رشته (string)
pi = 3.14  # عدد اعشاری
is_active = True  # مقدار بولین

قواعد نام‌گذاری متغیرها
نام متغیر باید با حرف یا زیرخط _ شروع شود.
نام متغیر نمی‌تواند با عدد شروع شود.
پایتون به حروف کوچک و بزرگ حساس است، بنابراین myVar و myvar دو متغیر متفاوت هستند.
انواع داده‌های اصلی در پایتون
پایتون دارای چندین نوع داده اصلی است که به طور خودکار تشخیص داده می‌شود:

اعداد صحیح (int): برای ذخیره اعداد بدون اعشار.

age = 25

اعداد اعشاری (float): برای ذخیره اعداد با اعشار.

height = 1.75

رشته‌ها (str): برای ذخیره متون.

message = "Hello, World!"

مقادیر بولی (bool): برای ذخیره مقادیر درست (True) یا نادرست (False).

is_logged_in = False

تغییر مقدار متغیر

می‌توانید مقدار یک متغیر را در طول برنامه تغییر دهید:

score = 10
score = score + 5  # مقدار جدید 15 خواهد بود
دیدگاه
نوشتن یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلدهای الزامی علامت گذاری شده است*.

عضویت در خبرنامه

رایگان ثبت نام کنید و اولین نفری باشید که از پست های جدید مطلع می شوید.